Comfort Level with Technology and Perceived Support Among Community College Faculty
Résumé
Technology has become prevalent in all aspects of the teaching and learning process, from communication to content delivery. The successful integration of technology appears to be mediated by several factors, including comfort level with technology and the quantity and quality of support available. However, the relationship between comfort level with technology and support has not been explored in detail. In this study, faculty from a community college in Toronto are surveyed on their attitudes toward technology and the type of technology support they receive at their institution. Results show a strong correlation between positive indicators of comfort level with technology and support tactics that centre on communication and the creation of environments conducive to experimentation and innovation. The findings demonstrate the need for institutions to engage with faculty in intentional, meaningful dialogue around technology, and to provide support and designate time to foster experimentation and innovation.Téléchargements
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Les auteurs qui contribuent à la Revue YOUR Review acceptent de publier leurs articles selon une des trois catégories de la licence 4.0 : Creative Commons Attribution 4.0 International; Creative Commons Attribution-Pas d'Utilisation Commerciale 4.0 International; ou Creative Commons Attribution-Pas de Modification 4.0 International. Tout contenu éditorial de ce site ainsi que les affiches et les résumés sont sous la licence Creative Commons Attribution-Pas de Modification 4.0 International. Pour plus d’informations, veuillez voir :
https://creativecommons.org/licenses/
Dans tous les cas, les auteurs conservent leurs droits d’auteurs et concèdent à la Revue YOUR Review le droit de première publication. Les auteurs peuvent, par la suite, conclure d’autres accords de distribution non exclusifs de la version publiée dans ce périodique (par exemple, l’afficher à un dépôt institutionnel ou le publier dans un livre ou dans un autre périodique) à condition que la reconnaissance fasse mention de la publication originale dans la Revue YOUR Review.